Przydatne zwroty i słownictwo przy pracy z dziećmi cz. I - Babies and Toddlers + games

 ZAPRASZAM NA WWW.WYJSCIEEAWARYJNEE.WORDPRESS.COM

  Hej wszystkim!
Ostatnio dostałam maila od Dominiki [http://goldenmove.blogspot.com] z prośbą, żebym zrobiła posta o przydatnym słownictwie. Nie wiedziałam dokładnie z której strony powinnam to ugryźć i jakie słowa/zwroty tak naprawdę są jakoś bardziej/mniej przydatne kiedy mówimy o pracy z dziećmi.. jednak postanowiłam podjąć wyzwanie. Poszperałam troszkę w internecie (ogrom stron dla nowych rodziców, sklepów z przedmiotami dziecięcymi itp :D ), obserwowałam najczęściej używanych przeze mnie słów przez kilka dni i Dominika również troszkę mi pomogła. 
Nie wiem nadal, czy podział, który stworzyłam będzie odpowiedni. Mam nadzieję, że takim sposobem wszystko będzie przedstawione w jasny, łatwy do zrozumienia sposób ;) 

Zaczynamy od najmłodszej grupy dzieciaków. Od noworodka do 2-3 lat .
  • baby, child, kid - dziecko
  • infant, newborn - niemowle
  • toddles - małe dziecko uczące się chodzić
  • baby milk - mleko dla dziecka
  • baby walker - chodzik
  • bib - śliniaczek
  • bottle warmer - podgrzewacz do butelek
  • bath ducky - kaczka do kąpieli
  • bath sponge support - gąbka do kąpieli niemowlaków
  • baby bath - wanienka 
  • carrier, sling - nosidełko
  • changing bag - torba przy wózku, w której znajdują się pieluszki, dodatkowe ubranka itp. 
  • changing mat/ changer - mata do przebierania dziecka/ przewijak
  • baby car seat - fotelik samochodowy
  • bouncer - 
  • cot, crib - łóżeczko dziecięce
  • colic -kolka
  • cuddle robe - okrycie kąpielowe
  • nappy, diaper, disposable nappy - jednorazowa pieluszka, pampers
  • dummy, soother, pacifier - smoczek 
  • feeding bootle - butelka do karmienia
  • high chair - krzesełko do karmienia
  • moses basket - kołyska (? nie umiem dobrze tego przetłumaczyć hah)
  • non-spill cup - kubek niekapek
  • non slip bath mat - mata przeciwpoślizgowa
  • playpen- kojec dla dziecka
  • potty - nocnik
  • buggy, pushchair, stroller - wózek spacerowy, składany
  • pram, baby carriage - wózek głęboki
  • rocking chair - bujane krzesło
  • rattle - grzechotka
  • reusable nappy, diaper - pielucha tetrowa
  • swing- huśtawka
  • teat, nipple - smoczek do karmienia butelką
  • teether - gryzak
  • training cup - kubek z dzióbkiem
  • training pants - majtki, które pomagają w odstawieniu pieluszek
  • travel cot - łózeczko turystyczne
  • toys
  • baby wipes - husteczki dla dzieci
  • nap - drzemka
  • hiccups - czkawka
  • rhymes/ nursery rhymes - rymowanki
  • bedtime story - bajka na dobranoc
  • fairytale - bajka, baśń
  • barefoot - boso
  • tricycle - rowerek na 3 kółkach

    • suck - ssać
    • crawl - czołgać się, raczkować
    • wee wee / pee pee - siku
    • poo poo - kupka
    • scribling - bazgrolić
    • meoning/ grumbling
    • cuddling, snuggling - przytulanie
    • spit it out - wyplut
    • swallow - połknij 
    • be careful - uważaj
    • bite, chew - gryźć, rzuć

    Games ( www.kidshealth.org)

    Game: Two Little Blackbirds

    Number of kids: Any.
    How the game is played: With singing and hand motions, the adult leads the children in a song about opposites.
    • Two little blackbirds sitting on the hill
      (Start with your hands behind your back.)
    • One named Jack
      (Bring one hand to the front with your pointer finger extended.)
    • One named Jill
      (Bring your other hand to the front with pointer finger extended.)
    • Fly away, Jack!
      (Put the hand and finger representing Jack behind your back.)
    • Fly away, Jill!
      (Do the same with your "Jill" hand.)
    • Come back, Jack!
      (Bring "Jack" back to front.)
    • Come back, Jill!
      (Bring "Jill" back to front.)
    You can make up additional verses, such as the ones below. Just choose a spot for the birds to sit ("snow" in the first example). Then choose a pair of opposites and make the second of the words rhyme with the spot where the birds are sitting (snow and slow).
    • Two little blackbirds sitting in the snow. One named Fast. One named Slow.
    • Two little blackbirds sitting on a cloud. One named Soft. One named Loud.
    • Two little blackbirds soaring in the sky. One named Low. One named High.



    Parachute Games

    Play parachutes are often used in childcare centers and child gym programs. They work well because they float down and create a dome effect underneath. If you don't have one, try a large bedsheet.
    Number of kids: Enough to maneuver the parachute or sheet. A few adults will help.
    How the game is played: Have the children and your adult helpers encircle the parachute or sheet. Raise it high overhead and say, "Up, up, up." Bring the parachute down low and say, "Down, down, down." Repeat several times. Lift the parachute up high again, cue your adult helpers, and say, "Under, under, under," then have everyone rush under the dome of the parachute or sheet.
    What the game teaches: Gross motor movement, waiting, and listening.


    Jak na razie to tyle. Notka będzie edytowana jeśli uda mi się znaleźć więcej rzeczy :)

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    Co u mnie słychać? Leżę właśnie w łóżku, w onesie, chora, z bolącą głową, czerwonym nosem milionem chusteczek wokół siebie oraz ogromnym kubkiem herbaty z mlekiem. Mam nadzieję, że jutro obudzę się całkowicie zdrowa.
    Dzisiaj miałam do połowy dzień wolny, gdyż choroba rozłożyła Kasie na łopatki i musiała zostać w domu a dokładniej w łóżku tak więc Olivcia chodziła między moim a jej pokojem. W między czasie wyprasowałam mnóstwo rzeczy, w końcu spakowałam je do kartonu i nareszcie paczkę mam już z głowy. Jutro mają po nią podjechać .
    Co kupiłam na prezenty dla rodziny? Słodycze! Co kupiłam na prezent dzieciakom? Olivii zestaw play doh do robienia babeczek, Danielowi zestaw zegarek+portfel+jakaś mała piłka a Lauren mam zamiar kupić dużą, białą ramkę w kształcie serca. Kasi "zrobiłam" wizytówkę oraz logo dla jej nowego biznesu, czyli tak naprawdę poprosiłam o to mojego kumpla grafika :) 
    Do wylotu zostało mi 8 dni 10 godzin i 34 minuty. Nie mogę się doczekać !!!
    Buziaki dla wszystkich odwiedzających! 




    Instagram:
    @wyjscieeawaryjnee

    ASK.fm :
    @wyjscieeawaryjnee
    Email:
    martyna.dudek.1b@gmail.com

     ZAPRASZAM NA WWW.WYJSCIEEAWARYJNEE.WORDPRESS.COM

    Komentarze

    1. Bardzo, bardzo przydatne! Dodaje do zakładek i zaglądnę do tego miejmy nadzieję za pół roku :)
      Pozdrawiam!

      OdpowiedzUsuń
    2. Super, wielkie dzięki że zrobiłaś ten post! :)

      OdpowiedzUsuń

    Prześlij komentarz

    Popularne posty